نکات فنی خودرو

همه چیز درباره بهترین تیغه برف پاک کن خودرو

بهترین تیغه برف پاک کن

تمیز بودن شیشه اتومبیل حین رانندگی یکی از مواردی است که موجب می‌شود راننده دید بهتری نسبت به محیط اطراف خود داشته باشد. به همین دلیل هم راننده‌ ها همیشه قبل از حرکت، شیشه اتومبیل را به خوبی تمیز می‌ کنند. اما گاهی شرایط نامناسب جوی یا سایر موارد باعث می شود که شیشه جلوی اتومبیل کثیف گردد و به این ترتیب دید راننده کمتر خواهد شد. در چنین مواردی استفاده از بهترین تیغه برف پاک کن یک راه بسیار راحت و کارآمد است. برف پاکن‌ ها در مدل‌ های مختلفی مانند ژله‌ ای و معمولی تولید می‌ شوند که تفاوت تیغه برف ‌پاک ‌کن ژله‌ ای با معمولی در عملکرد آن تأثیر می‌ گذارد.

معرفی انواع تیغه برف ‌پاک ‌کن خودرو

تیغه برف پاکن‌ را به ۳ شکل مختلف ساخته شده و در بازار موجود است. از این ۳ مدل، نوع ساده آن را به طور فابریک بر روی اتومبیل‌ ها قرار می‌ دهند و ۲ نوع دیگر را رانندگان می‌ توانند در صورت تمایل خریداری کنند.

تیغه برف پاک کن معمولی

تیغه برف پاک کن فلزی یا معمولی یکی از ارزان ترین انواع این گروه از لوازم یدکی خودرو محسوب می شود. از این رو می توان آن را بهترین تیغه برف پاک کن برای افرادی معرفی کرد که قصد پرداخت هزینه زیادی برای خرید این وسیله را ندارند. این نوع برف پاک کن به شکل فابریک بر روی اتومبیل‌ ها قرار داده می‌شود. جنس بدنه این نوع برف پاکن‌ ها از فلز بوده و یک تیغه از جنس پلاستیک فشرده دارند.

سنسور ناک یا سنسور ضربه ( کوبش) چیست؟

تیغه برف پاک کن ژله ای

تیغه برف پاک کن ژله ای

تیغه برف پاک کن ژله ای از جنس سیلیکونی ساخته می شود. با توجه به ویژگی های زیر می توان آن را بهترین تیغه برف پاک کن معرفی کرد:

  • طول عمر بالاتر
  • مقاومت بیشتر در برابر افزایش و کاهش دما
  • قدرت آبگیری بیشتر
  • توانایی پاک کنندگی بالا

تفاوت تیغه برف ‌پاک ‌کن ژله‌ ای با معمولی

تیغه برف پاک کن معمولی به صورت فابریک بر روی ماشین قرار دارد. این تیغه تفاوت هایی با بهترین تیغه برف پاک کن ژله ای دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • قدرت آبگیری بالاتر تیغه برف پاک کن ژله ای نسبت به معمولی
  • حذف راحت تر گل و لای خشک شده و یخ زدگی سطحی در نوع ژله ای به دلیل ساختار و طراحی بهتر آن
  • طول عمر بیشتر تیغه برف پاک کن ژله ای در مقایسه با تیغه معمولی آن
  • افزایش هزینه خرید تیغه برف پاک کن ژله ای به دلیل جنس سیلیکونی آن

تیغه برف پاک کن هیبریدی

این نوع برف پاک کن یکی از جدیدترین انواع روز دنیا است که می‌ تواند به بهترین شکل ممکن شیشه اتومبیل را تمیز کند. این وسیله در هنگام کار کردن و کشیده شدن بر روی شیشه اتومبیل، هیچ صدایی نمی‌ دهد و انعطاف‌ پذیری بالایی دارد. یکی از انواع تیغه برف پاک کن که هیچ آسیبی را به شیشه‌ های ماشین نمی‌ رساند، نوع هیبریدی است و به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ های تیغه برف پاک کن خودرو دارد.

شماره گذاری کردن سیلندر ماشین

بهترین تیغه برف ‌پاک ‌کن از لحاظ طول عمر بعد از نوع ژله‌ ای، مدل هیبریدی است. ویژگی شاخص این تیغه قدرت پاک کنندگی بالای آن است. این ویژگی باعث شده تا جهت استفاده  برای آب و هوای بسیار سرد و  شرایط برفی کارایی فوق العاده ای داشته باشد. این تیغه به خوبی می‌تواند برف و یخ را از روی شیشه پاک کند. طراحی محکم بدنه و طرح ایرودینامیکی تیغه را می توان از نقاط مثبت این نوع برف پاک کن ها به شمار آورد. با توجه به این ویژگی ها، در شرایط وزش باد شدید، امکان کنده شدن این نوع تیغه از روی بازوی برف پاک کن وجود ندارد.

5 ویژگی مهم بهترین تیغه برف ‌پاک ‌کن

با توجه به اهمیت تیغه برف پاک کن جهت کنترل دید راننده به ویژه در شرایط آب و هوایی نامساعد، انتخاب این گروه از لوازم یدکی خودرو باید با نهایت دقت انجام شود. بنابراین، پیش از خرید ضروری است تا وِیژگی های مهم این وسیله جهت افزایش امنیت در رانندگی مد نظر قرار گیرد. از مهم ترین مواردی که باید برای خرید بهترین تیغه برف پاک کن به آن ها توجه کرد، شامل موارد زیر می باشد:

  • مناسب بودن تیغه برف پاک کن خودرو با شرایط آب و هوایی منطقه
  • بررسی ویژگی هایی چون جنس بدنه و کیفیت تولید لاستیک تیغه برف پاک کن
  • ارائه گارانتی معتبر شرکت سازنده
  • سایز تیغه ها
  • قیمت بهترین تیغه برف پاک کن

روش های نگهداری از تیغه برف پاک کن

روش نگهداری تیغه برف پاک کن

نحوه نگهداری از هر کدام از لوازم یدکی های اتومبیل نقش مهمی در دوام و کیفیت عملکرد آنها دارد. کارکرد صحیح بهترین تیغه برف پاک کن خودرو نیز مستلزم رعایت نکاتی است که در افزایش طول عمر آن تأثیر می گذارد. شاید بتوان تفاوت تیغه برف پاک کن ژله ای با معمولی را در همین روش های نگهداری ذکر کرد.

نکات ضروری درباره صندلی کودک خودرو

قرار دادن خودرو در سایه

یکی از راه‌ های نگه‌ داری از تیغه برف پاک کن، پارک کردن اتومبیل در سایه است. به این شکل آفتاب به برف پاکن نمی‌ خورد و باعث فرسودگی آن نمی‌ شود.

اجتناب از کاربرد برف پاک کن در زمان یخ زدگی شیشه

بعضی از روزهای زمستان و به خصوص صبح‌ ها، شیشه اتومبیل یخ می زند و شما نباید آن را با تیغه برف پاک کن ماشین تمیز کنید. حتی در صورت مجهز بودن خودروی شما به بهترین تیغه برف پاک کن، باز هم انجام این کار توصیه نمی شود.

فاصله دادن برف پاکن از شیشه در روزهای زمستانی

در روزهای زمستانی وقتی که ماشین را پارک می‌کنید، بهتر است  برف پاکن را از شیشه فاصله دهید تا دچار یخ زدگی نشود.

عدم استفاده از برف پاکن به صورت خشک

اغلب توصیه می شود که در هنگام خشک بودن شیشه ماشین، از برف پاک کن استفاده نشود. انجام این کار باعث آسیب به این قطعه می گردد.

تمیز نگهداشتن تیغه برف پاک کن خودرو

تمیز بودن تیغه برف پاکن باعث می‌ شود از فرسایش و آسیب دیدن آن جلوگیری گردد. به همین دلیل به صورت دوره‌ ای آن را تمیز کنید. توجه به این موضوع به ویژه برای بهترین تیغه برف پاک کن ژله ای ضرورت دارد؛ چرا که از پرداخت هزینه های اضافی جهت تعمیر یا تعویض آن پیشگیری می کند.

سخن آخر

استفاده از بهترین تیغه برف پاک کن نقش مهمی در افزایش امنیت رانندگی به ویژه در شرایط آب و هوایی نامناسب دارد. برای انتخاب بهترین نوع آن برای خودرو می توانید بر اساس نیاز و بررسی مزایای هر یک از انواع تیغه برف پاک کن اقدام کنید. رعایت نکات کلیدی نگهداری از آن نیز می تواند در افزایش دوام و کیفیت عملکرد این وسیله نقش مهمی داشته باشد. شما می‌تواند با مراجعه به سایت پرشین یدک، به عنوان یکی از بهترین فروشگاه ها در زمینه فروش لوازم خودرو، قطعه مورد نیاز خود را با اطمینان خریداری نمایید. همکاران ما در این سایت با پشتیبانی 24 ساعته در خدمت شما هستند.

سوالات متداول

بهترین تیغه برف پاک کن خودرو کدام است؟

با توجه به اهمیتی که کیفیت این قطعه در ایمنی هنگام رانندگی ایفا می کند، انواع مختلف آن شامل تیغه برف پاک کن ژله ای، معمولی و هیبریدی می باشد. مدل معمولی بر روی ماشین ها از قبل نصب شده و رانندگان می توانند بهترین تیغه برف پاک کن ژله ای یا هیبریدی را از بازار تهیه کنند.

ویژگی های مهم برای خرید انواع تیغه برف پاک کن چیست؟

مناسب بودن تیغه برف پاک کن خودرو با شرایط آب و هوایی منطقه، بررسی ویژگی هایی مانند جنس بدنه، سایز تیغه ها و قیمت آن از ملاک های مهم برای خرید بهترین تیغه برف پاک کن است.

2 دیدگاه در “همه چیز درباره بهترین تیغه برف پاک کن خودرو

  1. دانیال گفت:

    تیغه برف پاک کن ژله ای خیلی بهتر از معمولیه واقعا…

    1. persianyadak گفت:

      سلام بله دقیقا درست میفرمایید االبته بنده از روی تجربه متوجه شدم برند امکو خیلی خوب کار میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *